Töltés
Kérjük várj, amíg az oldalunk betöltődik!

Sok Lúd Disznót győz? – Miért érdemes kreatívügynökséggel dolgoznod?

Post Image

Mi a célja minden gazdasági tevékenységet végző szervezetnek? Sok féle célja lehet, egy viszont mindegyikben közös: a minél nagyobb bevétel generálása, másképp szólva, minél több termék, vagy szolgáltatás értékesítése. Kapacitásuk plafonján lévő vállalkozások gyakran a profit maximalizásáért tett törekvéseikben, nem a forgalmat próbálják növelni, hanem a másik együtthatót, a kiadásokat csökkenteni. Miért untatlak most téged ennyire alapvető közgazdaságtani alapvetésekkel? – Teheted fel jogosan a kérdést. Azért, mert rá szeretnénk világítani, a jelenlegi magyarországi KKV szektor egy aktuális dilemmájára: Mi az a marketing? Mennyit költsek rá? Kit bízzak meg vele? Milyen eredményeket várhatok ettől? 

Ezek a kérdések egyenként is megérnék a további tárgyalást, de mi most csak az egyikre szeretnénk választ adni, mert lehet az megválaszolja a többit is (persze amennyiben elfogadjuk, hogy létezik egyáltalán egzakt válasz). 

Kit bízzak meg vele? Ha ennél a kérdésnél tartasz, akkor gratulálunk, te már jó úton haladsz afelé, hogy a jövőben magasabb profitot realizálj. Viszont itt most meg kell hoznod egy nagyon fontos döntést. Engedd meg, hogy segítsünk benne egy picit.

Leggyakoribb hiba 1 – Oldjuk meg házon belül

Mi sem hangzik egyszerűbbnek. Amúgy is fizetem az alkalmazottat, méghozzá olyan jól, hogy meg tudta venni magának a legújabb iPhone 15 Pro Maxot a legkomolyabb kamerával, innentől ez kvázi munkaeszköz, igazán belefér, hogy lőjön pár fotót/videót, töltse fel a Facebookra meg az Instara, írjon hozzá szöveget is, ha már ott van akkor hirdetni sem olyan bonyolult, amúgy, ha így belejött a fogalmazásba, akkor hírleveleket is küldhetne, de akkor szerkesszen rá valami látványos grafikát is és ne felejtsen el DOLGOZNI sem. A kiadásaim nem nőttek és kész a marketing. Ugye milyen jó?

Na a valóságban azért ennek van néhány buktatója. A morális részébe nem megyünk bele, ez mindenkinek a maga dolga, de van azért pár oka annak, miért nem javasoljuk ezt. Akármennyire is egyszerűnek tűnik ez a Facebookozgatás, videózgatás, hirdetgetés, ezek a mai világban egytől egyig külön szakmáknak számítanak, amelyekhez a kompetenciákat felsőoktatásban, vagy más képzéseken oktatják. Elég, ha az ember felcsapja az interneten valamelyik online kurzusokat támogató platformot és máris láthatjuk, hogy több 100 órányi anyagot lehet találni, sok-sok euróért cserébe, ahhoz, hogy az ember mondjuk alapszinten megtanulja használni a Photoshopot. 

Én sem állok be tapasztalat, tudás és gyakorlat nélkül pultozni, könyvelni, hegeszteni, tanítani, másnak sem javaslom. Maradjon a suszter a kaptafánál ugye. Különben valami hasonló végeredményre lehet számítani…

Leggyakoribb hiba 2 – Vegyünk fel egy polihisztort

Felmegy az ember bármelyik közösségi média platformra és akarva-akaratlanul, belefut egy jó megjelenésű, megnyerő, ékesszóló fiatalemberbe, aki öltönyben, szép környezetben, mindenféle vagyonelemekkel körbevéve (amely egyértelműen az övé), Szabó Pétert és Bryan Tracyt megszégyenítő módon adja elő azt, hogy a vállalkozásod és az általa megjelenített siker között csak egy ajtó van és a kezében van a kulcsa. Ezek az emberek magukat marketing szakemberként és/vagy coachként szokták hirdetni. Amit mindenképpen aláírunk nekik: a sales csillagos ötös! De tényleg. Ennyire kiválóan eladni ilyen drágán a semmit, ehhez tényleg tehetség kell. Csak a valós tapasztalatok általában azt mutatják, hogy ezek a személyek nem, hogy a kulcsot nem tartják a zsebükben a siker és közötted lévő ajtó kinyitásához, de még egy papírjuk sincsen arról, hogy ők értenének mind ahhoz a rengeteg tevékenységhez, amit ki akarnak neked árulni. 

Hadd rántsuk le a leplet erről a dologról: Egy professzionális online marketing jelenlét, rengeteg különböző tevékenységből tevődik össze. Ez világos. Kicsit úgy kell ezt elképzelni, mint az étteremben tányérra kerülő vacsorád megszületését. Valahol, valaki megtermesztette a zöldségeket, levágta az állatot, feldolgozta a húsát (elnézést a vegánoktól/vegáktól), valaki elkészítette a főzéshez szükséges eszközöket, a szakács mindebből komponált valami igazán ízleteset, a pincér pedig kihozta az asztalodra, lehetőleg úgy, hogy nem borította rád az egészet. Hát ember legyen a talpán, aki ezt a folyamatot egy személyben végigvisz (akiben most feljöttek a régi emlékek a vasárnapi ebédről a nagyszülőknél falun, azok ezt most hesegessék el).  Sajnos nem attól lesz jó a marketinged, hogy kifizetsz irreális összegeket azért, hogy egy ember elmondja, hogy te is meg tudod ezt csinálni, csak nem hiszel magadban, vagy fizetsz mégtöbbet azért, hogy Youtube videók alapján megcsináljon neked valaki mindent (valamilyenre).

Najó, de akkor mi a megoldás?

Hát természetesen mi! Na jó, ez így egy borzasztóan pofátlan konklúzió lenne. A kompromisszumos megoldás, egy hozzá nem értő vagy álszakember alkalmazása és egy komplett 10-20 fős marketing szakosztály létesítése között, az egy kreatív ügynökség alkalmazása.

Ezek az ügynökségek általában, olyan pár főből álló kisvállalkozások, mint amilyet te magad is vezetsz. A csapat összetétele úgy van kitalálva, hogy az egyes tagok lefedjék a digitális marketing minden területét és mindenki a saját szakterületén képzi magát és szerez gyakorlatot. Ameddig más ügyfelek forgalmának növelésén dolgoznak, maximálisan képbe kerülnek az aktuális piaci trendekkel.

Emellett ezek az ügynökségek egy kézben tartják az összes munkafolyamatot, amelyre szükséged van, összehangolják munkájukat és egy egységes, koherens megjelenést biztosítanak vállalkozásodnak.

Nem utolsó sorban, az ügynökséges díja is sokkal kedvezőbb, mint egy „marketing” szakemberé, ugyanis kérheted külön-külön is a szolgáltatásokat, de amennyiben te a komplett csomagot választod, az igazán jófejek egy rádszabott kedvezményes ajánlatot találnak ki neked. Mint például, ahogy tesszük azt mi is.

Ha beláttad, hogy az eddigi próbálkozások helyett eljött az idő, hogy elkezdj tényleg egy megbízható kreatív ügynökséggel belépni a siker kapuján, akkor vedd fel velünk a kapcsolatot és regisztrálj az első ingyenes konzultációs alkalmunkra.

Előző
Táncoló talpak – 5 dolog, ami miatt érdemes TikTokoznod- ÜZLETI CÉLLAL
Következő
5 indok, miért elengedhetetlen vállalkozásod számára egy saját weboldal
Comments are closed.
en_USEnglish