Töltés
Kérjük várj, amíg az oldalunk betöltődik!

Táncoló talpak – 5 dolog, ami miatt érdemes TikTokoznod- ÜZLETI CÉLLAL

Post Image

Ez most nehéz lesz, tudom. Tátogó, táncoló, bohóckodó gyerekek, kutyák, macskák, prank videók, túlszexualizált nők és férfiak, mag persze a jó öreg influencerek. Inkább nem is olvasom tovább ezt a baromságot, megyek Instazni kicsit, aztán felnézek Youtubera is, hogy TV-zés közben is legyen mit nézni.

Ha mégis itt maradtál és nem fáradtál el attól, hogy elolvastál az imént 4 sornyi szöveget, akkor engedd meg, hogy a lényegre térjünk. A TikTok okés. Pont ugyanannyira, mint az összes többi népszerű tartalommegosztó platform. Van rajta szemét és hasznos dolgok is. Nem is elsősorban a fogyasztói oldalról szeretnénk most beszélgetni, azt mindenki saját szájíze szerint eldönti, hogy mit szeretne kezdeni a szabadidejében. Az üzleti célú felhasználásában rejlő potenciál mellett viszont vétek lenne szó nélkül elmenni. 

Ami tény az tény: a TikTok az elmúlt évek egyik legtöbb letöltést generáló alkalmazása, ios és android rendszereken egyaránt, a felhasználók száma ugrásszerűen növekszik és a feltöltött tartalmak mennyisége is az egekben. Ha a vállalkozásod online jelenlétét szeretnéd csúcsra járatni, érdemes elgondolkodni, hogy tudnád előnyösen felhasználni ezen platform nyújtotta lehetőségeket. 

Íme 5 indok, ami miatt neked is hasznodra válhat a TikTok:

  1. Nem csak a 20 éveseké a világ – Korosztályok a TikTokon

A TikTokkal kapcsolatos egyik leggyakrabban felmerülő tévhit, hogy csak a kisgyerekek használják. Nos, ez egyértelműen nem igaz már. Tény: a statisztikák alapján, még mindig a 10-19 év közötti korosztály képviselteti magát a legnagyobb arányban (25%), de a 20-29 évesek (22%), a 30-asok (21%) és a 40-esek (20%) aránya sem marad már el sokkal ettől. Valószínűleg, mivel nem ma kezdted, ezért lehatároltad már definitív célcsoportodat és arra jutottál, hogy te a fizetőképes korosztályt szeretnéd elérni, amely 20 év fölött kezdődik. Nos, akkor van egy jó hírünk: jelen vannak TikTokon ők is.

  • Sötét jóvőkép? – Figyelemküszöb csökkenése

Ahogyan azt sokszor hangsúlyozzuk mi magunk is: a videós tartalmaké a jövő. A kutatások szerint a legfiatalabb generáció figyelemküszöbje 8 másodpercre csökkent. Mielőtt elkezdenénk a „bezzegamiidőnkben” típusú boomerkedést, hadd ábrándítsak ki mindenkit: az idősebb generációkat is érinti ez a probléma. Ok vagy okozat, lényegtelen, a tényállás az, hogy a rövidvideós tartalmak aranykorukat élik. Természetesen mi is mindenkit arra buzdítunk, hogy próbálja meg növelni a koncentrációs képességét, nézzetek is meg egy fél perces videót az olvasás előnyeiről. Akárhogyan is, a TikTokon fellelhető videós tartalmak jelenleg, a legnagyobb eséllyel elfogyasztott formátumú tartalmak.

  • Az algoritmus varázslatos világa – Elérés generálás TikTokon

Az algoritmus olyan varázsszó lett a social media világában, mint amilyen az Adam Smith féle láthatatlan kéz a piacgazdaságok alakulásában. Annyira távolinak és kiszámíthatatlannak tűnik, hogy legtöbb esetben az átlag Facebook, Instagram, Youtube, akármi felhasználó, az csak önti ki magából a tartalmat és rábízza magát az algoritmusra. Ez nem egy túl jó taktika, ugyanis bár dinamikusan változó és sokszor idegennek tűnő viselkedést tanúsítanak az egyes platformok algoritmusai, igenis vannak játékszabályok, amelyek betartásával együttműködésre lehet bírni. A Tiktok algoritmus sem kivétel ez alól, de az biztos, hogy teljesen más mechanika alapján működik, mint az öregebb társai. Érdemes, tehát tenni egy próbát egy olyan terepen is, ahol teljesen másképp és más rétegeknek juttatható el az üzeneted, mint a közismertebb médiumokon keresztül. (Ha többet szeretnél megtudni az algoritmusok működéséről, olvasd el cikkünket a témában)

  • Az a gyermeki ártatlanság – Elérés, márkahűség, továbbkattintás

Meg van az a jelenet, amikor az óvodában egymásra néztek, az extravertáltabb rákérdez, hogy leszünk-e barátok, és attól a pillanattól fogva együtt játszotok, egész addig amíg össze nem vesztek azon, kinek az apja tűzoltó és kié nem. Tekintettel arra, csak ovisok használják… A statisztikák alapján a TikTokon, sokkal nagyobb esélyed van arra, hogy egy jól irányzott influencer kampány esetén, az üzeneted eljut fogyasztóidhoz és elköteleződés vagy márkahűség alakul ki a branded irányába. Ez köszönhető annak is, hogy a TikTok elég hálás környezetet biztosít mind a cégek, mint a véleményvezérek számára. Ráadásul a statisztikák alapján, a fizetett hirdetésekre is sokkal nagyobb százalékban kattintanak át a felhasználók, mint az Instagram, vagy a Youtube esetén teszik azt. 

  • Haladj a korral – Trendkövetés

Ez persze nem a csak a TikTok kapcsán fontos gondolat. Sosem fogom elfelejteni, milyen misztikum, ellenszenv és szkepticizmus jellemezte a szüleim korosztályának körében a Facebookot, amikor az színre lépett. Mégis, magyarországi aktív Facebook jelenlét legnagyobb hányadát mára megdöbbentő módon, az 50 feletti korosztály teszi ki. Trendek, újdonságok, platformok, innovációk jönnek és mennek, de a megfelelő ismerettel, nyitottsággal és vállalkozó kedvvel, ha az ember időben elkapja ezeket, akár piaci előnyt is tud kovácsolni magának. A riválisaid nagy százaléka már biztosan jelen van a TikTokon. Miért szeretnél lemaradni?

Ha pedig szeretnéd visszaszerezni piaci előnyödet, itt az ideje, hogy ne csak megjelenj, de ütős is legyen az a megjelenés a TikTokon. Ehhez pedig szükséged lesz egy csapatra, akik létrehozzák neked a legminőségibb tartalmakat, hogy garantáltan, neked legyen a legtöbb elérésed. Ha szeretnél ebbe belevágni, keress fel minket az elérhetőségeink egyikén.

Előző
No more posts
Következő
Sok Lúd Disznót győz? – Miért érdemes kreatívügynökséggel dolgoznod?
Comments are closed.
hu_HUHungarian