Töltés
Kérjük várj, amíg az oldalunk betöltődik!

5 indok, miért elengedhetetlen vállalkozásod számára egy saját weboldal

Post Image

„Ami nincs fent az interneten az nem is létezik” – tartja az elhíresült mondás. Ez nincsen másképp a vállalkozások esetében sem. A legtöbb ember ma már a Googleben vagy a közösségi médiában tájékozódik minden számára fontos információról. 

Mi is sokáig vacilláltunk, hogy elindítsuk-e saját weblapunkat, mert amikor az embernek a vállalkozása éppen egy felfelé ívben van, olyankor minden kiadást felesleges pénzkidobásként él meg. Ez az első hiba, amit elkövethetsz vállalkozóként, de erről egy másik bejegyzésünkben beszéltünk már. A saját weboldal igenis, egy nélkülözhetetlen befektetés. El is mondjuk, hogy miért.

Íme 5 indok, amiért nem halogathatod tovább a saját weblapod létrehozását.

  1. Az első benyomás – Weboldal, mint státuszszimbólum 

Itt kell visszacsatolnunk a cikk elején idézett mondatra. Egy jól felépített, igényes weboldal tükröz valamit. Érzéseket vált ki abból, aki meglátogatja. Kvázi azt is mondhatnánk, úgy funkcionál, mint egy cégér, vagy kirakat. Betekintést enged a termékeid/szolgáltatásod minőségébe. Ha jó a weboldalad, az emberek megjegyzik és azzal az élménnyel keresnek fel téged, hogy már egy pozitív benyomásuk volt rólad.

Egy weblap számtalan stílusban és végtelen mennyiségű funkcióval tud elkészülni. Csak a képzeleted szabhat határt annak, hogy te mit szeretnél közvetíteni a fogyasztóid számára.

  • Találd meg őket, vagy ők találnak meg téged – Elérés generálás weboldallal

Ez alapvetően a weboldalad fő funkciója. Mindannyian azt szeretnénk, hogy minél többen találkozzanak a nevünkkel, ismerjék meg a márkát, vegyék fel velünk a kapcsolatot, vásároljanak tőlünk, jussunk el az értékesítésig. Ennek az egyik leghatékonyabb eszköze a saját weboldal. Felkerülsz az internetre, onnantól kezdve bármelyik internetfelhasználó (amely hazánkban a lakosság kb. 90%-át teszi ki) találkozhat vállalkozásoddal. Eldöntheted, hogy te a brandet akarod népszerűsíteni, informálni/edukálni szeretnél, értékesíteni, vagy akár mindegyiket együtt.

Persze az, hogy a célcsoportod garantáltan eltaláljon a weboldaladra, még nem magától értetődő, de ha el sem készül, akkor biztosan nem fognak. A következőkben viszont szó lesz arról, mi kell ahhoz, hogy biztosan találkozzanak veled.

  • Hirdess és konvertálj – Weboldal, mint az online marketing epicentruma

Van egy szép, jól felépített weboldalad, elkezdtél látogatókat is gyűjteni, de még egyelőre nem adtál el semmit. Mi a baj? A válasz az, hogy nincs baj. A weboldalad kész van, így a házad már felépült, csak kell pár apró kiegészítés, hogy a vendégek meg is érkezzenek. Nos erre való az online marketing. Egy jól működő online marketing stratégiának nélkülözhetetlen része az, hogy tudd hova irányítani a forgalmadat. SEO, PPC kampányok a Google Ads, vagy közösségi médiumokon keresztül, organikus elérés, QR kóddal ellátott szóróanyagok. Ezek a dolgok mind olyan egyszerű, de hatékony megoldásai annak, hogy a rengeteg felhasználó közül, te a saját célcsoportodat irányíthasd a weboldaladra.

Természetesen a közösségi oldalad is be tud tölteni egy hasonló funkciót, de a következő pontban kifejtjük, hogy miért nem ideális megoldás ez egy weblappal szemben.

  • Az én házam, az én váram – Weboldal vs social media

Weboldal, vagy Facebook oldal? A kérdés ilyen formában rosszul van feltéve. Egy jól működő vállalkozásnak mind a kettőre nagy szüksége lehet, egymást támogatva, nem kizárva. De hiába van egy jó Facebook/Instagram/Tiktok, akármilyen oldalad, funkciójukat tekintve, nem tudják kiváltani a saját weboldalt. A közösségi oldalakat jól ismerjük. Az, hogy milyen tartalmakat osztasz meg, nagy mértékben befolyásolva van a platform keretrendszere és szabályzata által, az algoritmusnak kiszolgáltatva vagy eljut az üzeneted a felhasználókhoz, vagy nem (egy másik cikkünkben erről is beszélgetünk bővebben, hogy milyen technikákkal tudod ezt befolyásolni), az információáramlás villámgyors, az emberek tudata pedig szelektív. 

Ezzel szemben a weblapodon azt osztasz meg amit szeretnél, a végtelenségig testre szabhatod és akár össze is foghatod vele az összes többi médiumodat. Ahogyan említettük korábban, csak a képzeleted szabhat határt. Najó, van még egy pillér, ami leszabályozhatja a weboldalad.

  • Az idő pénz – Költséghatékonyság és időhatékonyság

A másik fontos dolog, minden befektetés esetében, az a költségvonzata. Nos, a korábbiakban felsoroltunk már 4 olyan dolgot, amely egyértelműen bizonyítja, hogy weblapra kiadni, az egy hamar megtérülő befektetés. Ami viszont mégvonzóbbá teszi ezt, az nem más, mint az, hogy mekkorát nyersz vele, ha az ár/érték arányt veszed figyelembe. A weboldal egy egyszeri kiadás, illetve a kötelező karbantartásokért kell fizetned, egy fix, jutányos havi díjat. Neked pedig már nincs is ezzel más dolgod. A weblapod kész, működik, nem kell időt és energiát szánnod rá és a pénztárcádat sem fogja terhelni. 

Ha nem akarsz tovább tétovázni és úgy érzed eljött az idő, hogy szintet lépjen vállalkozásod, kérj tőlünk egy ingyenes konzultációs időpontot és had legyünk mi azok, akik megvalósítják álmaidat.

Előző
Sok Lúd Disznót győz? – Miért érdemes kreatívügynökséggel dolgoznod?
Következő
Üzleti etikett – 5 tanács, hogyan legyél megnyerőbb a partnereid számára
Comments are closed.
hu_HUHungarian